Ten specjalny zestaw zawiera klasycznych rozmiarów (0,7l) butlę reprezentacyjnego trunku szkockiej marki, czyli 10-letniego singla malta oraz dwie mniejsze (00,5l) butelki 12-latka oraz 14-latka. Niezwykle zróżnicowana kolekcja, która pozwala poznać wielowymiarowość marki Glenmorangie. 10-latek o złotej etykiecie leżakuje w beczkach po bourbonie z pierwszego i drugiego nalania z białego dębu, osiągając w tym czasie kremową teksturę i korzenne, słodkie aromaty. 12-latek dojrzewa w mieszance beczek po bourbonie oraz po sherry – w tym przypadku spodziewajmy się miodowej słodyczy przeplatanej z akcentami soczystych owoców i przypraw. 14-letni single malt destylarni regionu Highlands nabiera wyjątkowości w beczkach po winie Porto, które gwarantują eleganckie nuty śliwek i włoskich orzechów.
W 1843 roku William Matheson podjął decyzję o zakupie gospodarstwa w mieście Tain i przekształcaniu tamtejszego browaru w destylarnię złocistego trunku. W ciągu ponad 150 lat marka powiększyła ilość swojego sprzętu od dwóch do dwunastu destylatorów. Co ciekawe, uważane są one za najwyższe w całym kraju. Marka Glenmorangie od 2004 roku działa pod zarządem nowego właściciela, przedsiębiorstwa Louis Vuitton Moët Hennessy. Nowi właściciele rozwinęli markę, zmienili szatę graficzną produktów, uspójnili linie pozycji alkoholowych w ofercie i zdecydowanie wpłynęli na zwiększenie sprzedaży single maltów z Tain.
The Discovery Set marki Glenmorangie operuje na różnych rodzajach beczek, w których dojrzewały poszczególne słody. Gdyby nie ta różnorodność, kolekcja prawdopodobnie nie powstałaby. Miejsce maturacji whisky stanowi klucz do smaków i aromatów trunku. Wiele zależy od drewna i od tego, co wcześniej było w nim przechowywane. Beczki po bourbonie odpowiadają za kremową tekturę, nuty wanilii i miodu; beczki po sherry gwarantują owocowe akcenty, a beczki po winie Porto fundują eleganckie nuty surowych owoców i akcenty ciasta.
Każda z trzech propozycji o różnym oznaczaniu wiekowym wyróżnia się czymś na tle innych. Znajdziemy tutaj fuzję słodyczy, owoców, przypraw i dębu.
Barwa: bursztyn o złotych refleksach;
Aromat: owoce, w szczególności jabłko i nektarynka, miód;
Smak: wanilia, kremowy, toffi i ciasto;
Finisz: długi, słodowy i owocowy
Barwa: delikatny bursztyn;
Aromat: toffi, brązowy cukier i mleczna czekolada;
Smak: syrop śliwkowy, migdały i kawa;
Finisz: skóra i nuty kremowego drewna;
Barwa: ciemny bursztyn;
Aromat: marmolada, dżem śliwkowy, cynamon i pomarańcza;
Smak: karmel, gorzka czekolada, rodzynki;
Finisz: długi, orzechy włoskie i czekoladowe ciasto;
Każdy z trzech single maltów prezentuje inną odsłonę whisky słodowej, jednak ich degustacja powinna wyglądać tak samo. Najlepszym sposobem na efektywne raczenie się whisky słodową jest picie jej bez dodatków w szklance typu tumbler lub kieliszku do degustacji ze specjalnie uformowanym kielichem. Tylko degustując czystą whisky będziemy w stanie poznać jej prawdziwy charakter. Dla wzmocnienia doznań rekomendujemy dodać do alkoholu dwie krople wody.
Spójność butelek marki Glenmorangie to coś, co nadaje kolekcji elegancji i wyrafinowania. Tak też jest w przypadku trzech naszych bohaterów: 10, 12 i 14-letnich dramów. Każda butelka jest zgrabna i smukła, a przez bezbarwne szkło przebija się barwa trunku. Najmłodsza z whisky wyróżnia się żółtą etykietą, 12-letnia bordową, najstarsza zaś ciemno-zieloną. Logo marki to fragment tajemniczego kamienia odnalezionego w Szkocji, uważanego za relikt wymarłej już cywylizacji żyjącej niegdyś na tych terenach.
The Discovery Set marki Glenmorangie to idealna propozycja dla lubiących poznawać nowe smaki i aromaty. Dla tych, dla których jedna butelka to za mało! Wybierając ten zestaw będziecie mieli okazję spróbować nie jednej, a trzech whisky o zróżnicowanych profilach. Świetne na prezent dla wielbiciela szkockich single maltów.