Historia zaczyna się w Szkocji w 1819 roku, kiedy niejaki Walker, właściciel sklepu spożywczego i alkoholowego, zaczyna myśleć nad sposobem ujednolicenia smaku whisky. W tym czasie większość lokalnych sklepów spożywczych sprzedawała whisky single malt, ale za każdym razem smak był inny. John Walker chciał dać swoim klientom więcej, więc zaczął mieszać różne whisky, aby uzyskać bardziej spójny smak i rozprowadzać trunek pod jedną konkretną marką. Po śmierci Johna Walkera w 1857 roku, firma została przekazana jego synowi Aleksandrowi, który pracował nad ulepszeniem biznesu. Czasy Aleksandra u steru firmy zbiegły się z brytyjską rewolucją przemysłową, podczas której wprowadzono system kolei do przewozu towarów na wielkie statki kursujące po trasach na całym świecie. Aby nie przegapić globalnej możliwości, Alexander stworzył pierwszą komercyjną mieszankę Johnniego Walkera, „Old Highland Whisky” i zaangażował kapitanów statków, aby przewozili jego whisky do innych krajów i na inne kontynenty.
Marka Johnnie Walker znana jest ze sprzedaży wielu różnych mieszanek szkockiej whisky — od czarnej po czerwoną, a także jeszcze bardziej prestiżowych i wyrafinowanych mieszanek, które stały się bardziej popularne w ostatnich latach. Spójrzmy jednak wstecz...W 1889 roku Aleksander przekazał firmę swoim dwóm synom, Aleksandrowi II i Jerzemu. Dwaj mężczyźni - Alexander jako Master Blender i George jako biznesmen, kontynuowali rodzinną tradycję budowania biznesu. Obaj byli odpowiedzialni za zmianę nazwy gamy whisky na podstawie kolorów ich charakterystycznych etykiet. Tak narodziły się Johnnie Walker Red Label i Johnnie Walker Black Label – dwie do dzisiaj najpopularniejsze pozycje w asortymencie. Pod koniec XX wieku linia whisky powiększyła się również o Johnnie Walker Blue Label, Johnnie Walker Gold Label Reserve i Johnnie Walker Aged 18 years. Z czasem w katalogu marki pojawił się również 15-latek, 21-latek. Ciekawym pomysłem była współpraca z serialem Games of Thrones w wyniku której wypuszczono całą serię limitowanych alkoholi. Zapoznając się z obszernych asortymentem, uwagę zwrócą również takie wypusty jak Johnnie Walker Swing, Johnnie Walker Blenders Batch Rye oraz niezwykła seria zodiakalna – 12 częściowa kolekcja poświęcona chińskim znakom zodiaku.
Każda etykieta Johnnie Walker wykorzystuje inny kolor – w zależności od nazwy i typu pozycji. Ale jest jedna rzecz, która pozostaje niezmienna. Mowa o tajemniczej, wędrującej postaci w kapeluszu. Kroczący mężczyzna, którego znajdziemy dzisiaj na każdym opakowaniu, jest podstawą marki od początku XX wieku, kiedy to zespół Johnnie Walkera zdecydował, że chce dodać osobowości i zabawnej nuty do królewskiej whisky. W 2018 roku zwrócili się o pomoc do rysownika Toma Browne'a. Postać ewoluowała przez kolejne lata. Mężczyzna w kapeluszu zaczynał jako postać, która odgrywała szczęśliwe scenariusze w materiałach drukowanych i reklamach. Miał uśmiech na twarzy i monokl w oku. Ale z biegiem lat kreskówka zmieniła rozmiar, kształt i zachowanie. Odzwierciedlała stan świata — w zależności od klimatu społecznego i politycznego rysunek nabierał bardziej królewskiego i wyrafinowanego wyglądu. Logo Johnnie Walker to nowoczesny obraz, który oddaje historię i dziedzictwo wysokiej jakości szkockiej whisky. W obecnej postaci mniej przypomina żywego, rysunkowego człowieka. pełnego osobowości, dowcipu i uroku. Zamiast tego logo wygląda bardziej nowocześnie, minimalistycznie i elegancko. Marka porzuciła kolorowy zestaw i pełen werwy chód na rzecz kroczącego mężczyzny, który jest pełen klasy. Jest to dziś bardziej zarys postaci, umieszczany nad nazwą marki. Towarzyszy mu slogan „Keep Walking”. W prosty i majestatyczny sposób uosabia markę. Jest subtelny, ale jednocześnie potężny w swojej determinacji i minimalizmie. Przyglądając się postaci ujrzymy takie atrybuty jak kapelusz, płaszcz, buty i laske, ale reszta wzoru pozostaje dość niepełna, co zostawia pole do wyobraźni i samodzielnego stworzenia w we własnej głowie historii tej tajemniczej postaci.
W wizualnej prezentacji produktów marki Johnnie Walker od początku wszystko było dokładnie zaplanowane i dopięte na ostatni guzik. Nie bez powodu butelki whisky mają kwadratową formę - pozwalało to zaoszczędzić miejsce w ładowniach i zmniejszyć ryzyko stłuczenia butelek podczas transportu, szczególnie na statkach.. Mniej więcej w tym samym czasie na produkty nałożono charakterystyczną etykietę pod kątem 24 stopni. Od tego czasu napój zachował to jako część swojego wyglądu. Zaraz obok kroczącego mężczyzny w kapeluszu, te dwie rzeczy to cechy charakteropatyczne marki.
Pod koniec 2021 roku marka Johnnie Walker powitała na swoim pokładzie nową ambasadorkę, która dołącza do ruchu „The Walkers”. Milla Jovovich została drugą gwiazdą, która wystąpiła w reklamie whisky. Wcześniej miejsce miała udana premiera z Adrienem Brodym. Trzeba przyznać, że sukces marki to nie tylko doskonały smak i wysoka jakość, ale również celne ruchy marketingowe.
W miejscach takich jak Irlandia i Szkocja, gdzie jęczmienia jest pod dostatkiem, a winogron nie, zacier ze sfermentowanego ziarna stał się podstawą tego, co kiedyś nazywano uisge beatha (gaelicka „woda życia”). Do XV wieku ten poprzednik szkockiej był w dużej mierze produkowany przez księży w klasztorach i katedrach. Dzisiaj, w świecie, w którym prawie każdy kraj produkuje własną whisky, szkocka jest prawnie zdefiniowana, chroniona i regulowana. Musi być oczywiście destylowana w Szkocji przy użyciu wody, słodu jęczmiennego i drożdży; musi również dojrzewać w dębowych beczkach. Szkocka może być sprzedawana jako single malt lub single grain. Może też przybrać formę blended malt, blended grain lub po prostu scotch blend whisky - – ta ostatnia jest najlepiej sprzedającą się kategorią szkockiej whisky na całym świecie i to właśnie ją reprezentuje Johnnie Walker. Whisky blendowane miały być gładsze i łatwiejsze do picia niż single malty - mieszanie dało również większą spójność w smaku, nadając styl odpowiedni dla szczerzej publiczności. Pod koniec XIX wieku Szkocji było prawie 50 szkockich destylarni i jeszcze więcej szkockich marek, a jedną z pierwszych był oczywiście Johnnie Walker. W 1920 roku marka była już dostępna w 120 krajach!