Dlaczego warto kupić whisky Johnnie Walker Ultimate 18 years old?
- Pierwszą destylarnią, jaką Walkerowie zakupili, była Cardhu (rok 1893)
- Przez kilka lat nie produkowany, produkcję wznowiono w 2017 roku
- Zastąpił wersję Platinum Label
- Zawiera destylaty co najmniej 18-letnie
- Złożony z 18 składowych, w tym z takich gorzelni jak Clynelish, Cardhu, Glen Elgin, czy Talisker
- Otrzymał notę 96/100 pkt. w słynnej Whisky Bible Jima Murraya
- Whisky koneserska, niezwykle głęboka i wielowarstwowa
Marka Johnnie Walker to nie tylko sztandarowy wypust z czerwoną etykietą, ale także wiele innych ciekawych i różnorodnych pozycji. Gold Label to 18-letni blend, pełen owocowych nut. Jego serem jest słód Highland Clynelish. Jim Murray w swojej Whisky Bible ocenił trunek na 96 punktów. Mieszanka zapewnia wyjątkowo gładki smak, bogactwo charakteru i trwałe wykończenie.
Ta wyrafinowana whisky zawiera kilkanaście różnych destylatów z najsłynniejszych destylarni w czterech zakątkach Szkocji.
W 1835 roku John Walker zajmował się sprzedażą alkoholi w rodzinnym sklepie, a przez długi czas specjalizował się głównie w winach. Kiedy postanowił zacząć wytwarzać whisky na specjalne zamówienie, nie spodziewał się, że jego trunki zasmakują ogromnej liczbie smakoszy. Alexander, syn gorzelnika, przejął po ojcu interes i rozwinął oficjalną produkcję whisky, kiedy zaczęło być to legalne w 1860 roku. W 1865 roku zaprezentowano pierwszą mieszankę o nazwie Old Highland Whisky. Kolejne pokolenia rodziny Walker ciężko pracowały nad rozwojem marki. Wnukowie Johna postanowili zakupić destylarnię Cardhu i tam umiejscowić produkcje swoich blendów. Od 1909 roku reprezentacyjnym wypustem firmy jest Johnnie Walker Red i Black. Obecnie marka działa pod skrzydłami międzynarodowego przedsiębiorstwa, firmy Diageo.
W Szkocji znajduje się ponad 100 destylarni produkujących whisky o różnym smaku, od oleistej i pieprzowej po delikatną i kwiatową. Wszystkie są wytwarzane przy użyciu tych samych podstawowych procesów fermentacji, destylacji i maturacji. Podobnie jak dobre wina, whisky różnią się w zależności od regionu. Destylarnia Cardhu, w której wytwarzana jest większość destylatów marki Johnnie Walker, położona jest w Speyside. Whisky są tutaj bogate, owocowe i kwiatowe, ale z drugiej strony emanują lekkością i słodkością. 18-letni blend łączy w sobie wypusty z destylarni położonych zarówno w Speyside, jak i pozostałych regionach, czyli Highland, Lowlands, Islay i Campbeltown. Charakter każdej z części Szkocji wpłynął na finalne smaki i aromaty pozycji Gold Label.
Produkcja szkockiej whisky została prawnie uregulowana. Pewne aspekty konkretnych etapów wytwarzania bursztynowego trunku określono zasadami. Przede wszystkim – aby alkohol mógł zostać nazwany szkockim, musi w całości powstawać na terenie tego kraju. Maturacja powinna odbywać się w dębowych beczkach i trwać co najmniej 3 lata. Minimalna dopuszczalna moc alkoholu to 40%. Trunki marki Johnnie Walker oczywiście spełniają szereg surowych wymogów. Gold Label 18 lat spędza w beczkach wykonanych z drzewa dębu, zanim zostanie zabutelkowany i udostępniony do sprzedaży. Każdy z etapów produkcji – od fermentacji do maturacji wpływa na walory smakowe i aromatyczne wyjątkowego alkoholu.
Bogate aromaty duszonych owoców, słodowych płatków zbożowych, gładkiej kremowej wanilii, pachnących migdałów i mandarynek nadają owocowo-słodki charakter zbalansowany z subtelną dymnością. Intensywne smaki zachwycą długimi doznaniami smakowymi i trwałym finiszem.
Barwa: ciepłe złoto;
Aromat: świeży, nuty owoców, miód, migdały, morska nuta, drewno dębu;
Smak: zrównoważony, owoce tropikalne, wanilia, dym i miód;
Finisz: długi, olejek eukaliptusowy, miód manuka;
Johnnie Walker, jako whisky typu blended, z powodzeniem może być wykorzystywany do tworzenia słodkich i wytrawnych koktajli alkoholowych. Mieszanka świetnie smakuje z sokiem jabłkowym z dodatkiem cynamonu. Trunek świetnie smakuje nawet na ciepło – z miodem, laską wanilii, miodem i ciepłą wodą. Pole do popisu barmańskiego jest nieograniczone. Złoty Johnnie świetnie będzie smakował również na paru kościach lodu w cieplejszy dzień.
Charakterystyczna kwadratowa butelka została wprowadzona przez syna Johna, Alexandra Walkera w 1860 roku. Forma szkła miała sprawić, że transport whisky będzie bardziej ekonomiczny – w jedną skrzynkę mogło wówczas zmieścić się więcej butelek niż dotychczas. Innym elementem, obecnym na każdej etykiecie wypustów marki jest logo przedstawiające wysokiego mężczyznę w kapeluszu, spacerującego o lasce. Wędrującego dżentelmena zaprojektował rysownik Tom Browne. Firmowa legenda opowiada, że grafik narysował swój pomysł na serwetce podczas lunchu z jednym z właścicieli firmy. Johnnie Walker posiada na froncie ułożoną pod skosem beżową etykietę ze złotymi i czarnymi napisami. Mieszanka sprzedawana jest w prostokątnym pudełku, które emitować ma drewno.
Johnnie Walker to specjalna propozycja dla koneserów szkockich blendów. Mieszanka z wyższej półki, leżakująca 18 lat w dębowych beczkach, zanim została zabutelkowana z mocą 40%, zachwyci owocową słodyczą zarówno doświadczonych, jak i amatorów. To prawdziwa kwintesencja Szkocji i każdego z jej regionów osobno. Trunek świetnie sprawdzi się na prezent dla maniaka marki, ale również dla wielbiciela akcentów miodu i wanilii.
Kraj | Szkocja |
---|---|
Rodzaj whisky | Blended |
Producent | Johnnie Walker |
Marka | JOHNNIE WALKER |
Właściciel | Diageo |
Bottler | oficjalny |
Wiek | 18Y |
Zawartość alkoholu | 40 |
Pojemność | 0.7L |