Dlaczego warto kupić bourbon Johnnie Walker Blue Label?
- Blue Label powstał w 1992 roku jako ukłon w stronę blendów z XIX wieku – miał odzwierciedlać styl whisky sprzed epoki masowej produkcji.
- Jako najbardziej prestiżowa edycja linii Johnnie Walker, Blue Label stał się ikoną luksusowego blendu, nieposiadającego deklaracji wieku, ale zawierającego whisky nawet 40-letnie.
- Niesamowicie zbalansowany – nuty dymu z Islay, karmelu, ciemnych owoców, czekolady i skóry. Finisz długi, satynowy, z odrobiną torfu i suszonych owoców.
- W każdej butelce znajdują się destylaty z rzadkich beczek – m.in. z zamkniętych destylarni takich jak Cambus czy Port Dundas. To blend tylko z 1 na 10 000 beczek.
- Butelkowany z mocą 40%. Niefiltrowany i niebarwiony.
- Dla każdego, kto chce spróbować luksusu w płynie – znakomita na prezent, dla koneserów, ale i dla początkujących, którzy chcą doświadczyć najwyższej klasy blendu.
- Regularnie zdobywa Double Gold na San Francisco World Spirits Competition.
- Kultowy wybór na prezent – elegancka butelka, niebieskie pudełko, natychmiastowy prestiż.
- Każda butelka jest numerowana indywidualnie i zawiera certyfikat autentyczności.
- Johnnie Walker to najczęściej sprzedawana szkocka whisky na świecie – sprzedawana w ponad 180 krajach.
Marka Johnnie Walker to jedna z najpopularniejszych marek na całym świecie. Prezentowana pozycja – Johnnie Walker Blue Label to kupaż 16 różnych whisky, połączonych ze sobą przez Jima Beveridge'a. Pozycja zadebiutowała na rynku w 1992 roku, ale corocznie wychodzi jej wznowienie. Mamy tutaj do czynienia z destylatami Caol Illa, Mortlach, Royal Lochnagar i Clynelish. Każdy ze słodów przydaje trunkowi wyjątkowych walorów smakowych i aromatycznych.
Johnnie otworzył swoją pierwszą firmę spożywczą w hrabstwie Ayrshire – w Kilmarnock. Po śmierci Walkera – w 1857 roku, jego syn Alexander wprowadził na rynek Walker's Old Highland Blend. W połowie lat 50 XX wieku, brand Johnnie Walker stał się najlepiej sprzedającą się whisky na świecie i od tamtej pory nie schodzi z podium. W 2012 roku rozlewnia w Kilmarnock została zamknięta, a produkcję przeniesiono do rozlewni Diageo w Leven w Fife i Shieldhall w Glasgow.
Na przód ekspresji wybija się dąb, suszone owoce i delikatny torf.
Barwa: ciepły bursztyn.
Aromat: delikatna sherry, anyż, kremowy dąb, nuty torfu i czekolada.
Smak: suszone owoce, goryczka dębu, suszone śliwki, miód.
Finisz: orzech, kremowy miód i dąb.
Tak wyjątkową ekspresję warto degustować bez dodatków – w niskiej szklance lub w kieliszku typu glencairn. Producent rekomenduje dodanie jednej lub dwóch kropli wody źródlanej, która rozwinie wachlarz smaków i aromatów, ukrytych w formule. Podczas serwowania, warto pamiętać o odpowiedniej temperaturze alkoholu – idealna będzie temperatura pokojowa.
Whisky zamknięta w typowej dla marki butelce o kwadratowej formie, z ukośnie naklejoną etykietą, w granatowym kolorze. Całość wieńczą złote napisy. Butelka sprzedawana jest w kartonowym, eleganckim pudełku. Najwyższa klasa, jednak z charakterystycznym klimatem Johnniego Walkera.
Produkt skierowany do prawdziwych fanów marki Johnnie Walker. Dram dla kolekcjonera i entuzjasty bursztynowych trunków. Obowiązkowa pozycja na profesjonalnym barze, ale i nie tylko – whisky Johnnie Walker Blue Label to świetnie uzupełnienie domowej kolekcji.
Kraj | Szkocja |
---|---|
Rodzaj whisky | Blended |
Producent | Johnnie Walker |
Marka | JOHNNIE WALKER |
Właściciel | Diageo |
Bottler | oficjalny |
Wiek | NAS |
Zawartość alkoholu | 40 |
Pojemność | 0.7L |