That Boutique-y Whisky Company to limitowane single malty, single grainy i bourbony destylowane w renomowanych destylarniach. Whisky ozdobione kultowymi etykietami w stylu powieści graficznych, które przedstawiają wybitne postacie z branży whisky oraz opowieści z historii niektórych gorzelni, od 2016 roku wychodzą z oznaczeniem wieku. Tym razem mamy do czynienia z 6-latkiem, butelkowanym z mocą 49,9%, ze szkockiej destylarni Aberlour. Z ósmej partii udało się przygotować 3909 butelek z przestraszonym gościem w oknie hotelu Mash Tun na etykiecie. Na podniebieniu soczyste jabłka, winogrona, limonka i orzechowe akcenty.
Destylarnia Aberlour została zbudowana w 1879 roku, co czyni ją jedną z młodszych gorzelni w Szkocji. James Fleming, założyciel, prowadził destylarnię aż do swojej śmierci w 1895 roku, po czym gorzelnię zakupił Robert Thorne & Sons, który później sprzedał gorzelnię w 1921 roku. Destylarnia Aberlour dwukrotnie przechodziła z rąk do rąk, zanim ostatecznie została przejęta przez francuski konglomerat Pernod Ricard, który kupił gorzelnię od S. Campbell & Sons w 1975 roku. Single malty z Aberlour są szanowane w całym kraju i na świecie wśród prawdziwych entuzjastów whisky.
Whisky That Boutique-y Whisky Company współpracuje z wieloma gorzelniami z całego kraju, w tym ze szkocką destylarnią Aberlour. Malowniczo położona nad rzeką Spey, mała i kameralna destylarnia Aberlour, zajmuje szczególne miejsce w sercach miłośników whisky słodowej. Eksperckie wytwarzanie spirytusu i beczek stworzyło gamę wielokrotnie nagradzanych whisky single malt z warstwami złożoności i aksamitnego bogactwa. Wyjątkowo satysfakcjonująca głębia charakteru Aberlour pochodzi z jęczmienia – uprawianego w promieniu 20 mil od Aberlour – oraz z miękkiej wody Ben Rinnes.
6-letni single malt That Boutique-y Whisky Company z destylarni Aberlour świetnie reprezentuje region Speyside, oferując prawdziwie delikatny i owocowy dram.
Barwa: bardzo jasne złoto;
Aromat: plastry jabłka, winogrona, limonka;
Smak: pieprzny, wanilia, orzechy;
Finisz: marmolada, cynamon i skórka pomarańczy;
Ta odświeżająca, 6-letnia whisky, jak większość whisky słodowych, świetnie sprawdza się bez dodatków. W świecie degustatorów single malt whisky utarło się, że dramy tego typu najlepiej smakują na czysto. Złocisty alkohol dobrze degustować w niskiej szklance typu tumbler lub w specjalnym kieliszku przeznaczonym do degustacji – może być to równie dobrze kieliszek do wina białego. Cuda zdziała również woda o pokojowej temperaturze. Parę jej niepozornych kropli w whisky sprawią, że dram będzie smakował jeszcze lepiej.
Każda whisky z kolekcji That Boutique-y Whisky Company ma wyjątkową etykietę. 6-latek z destylarni Aberlour został przystrojony etykietą z kolorową grafiką. Na froncie widzimy fasadę wielookiennego hotelu „The Mash Tun”– z jednego z okien na ulicę wygląda tajemniczy mężczyzna o przerażonym wyrazie twarzy. Nie znamy historii, jaka kryje się za tą sytuacją, ale rysunek ten z pewnością pozwala poeksperymentować z wyobraźnią. Sama butelka jest zgrabna, lecz jednocześnie delikatnie pękata. Wieńczy ją średniej długości szyjka zakończona czarną zakrętką.
That Boutique-y Whisky Company to whisky dla kolekcjonerów smaków, ale również dla zbieraczy ciekawo niewyglądających dramów. Za sukcesem tej wyjątkowej kolekcji stoi nie tylko współpraca z najlepszymi destylarniami, ale również wspaniałe, wielobarwne etykiety, z których każda przedstawia jakąś historię. 6-letni single malt zachwyca soczystymi akcentami winogron i otulającymi falami orzechów.
Rodzaj whisky | Single Malt |
---|---|
Marka | THAT BOUTIQUE-Y WHISKY COMPANY |
Wiek | 6Y |
Zawartość alkoholu | 49.9 |
Pojemność | 0.5L |