3-letnia żytnia, butelkowana z mocą 50% alkoholu dojrzewała w dębowych beczkach po sherry Oloroso. Bądźcie gotowi na prażony owies, słodkie daktyle, cynamon i goździki. Ta rozgrzewająca whisky funduje dodatkowo niezwykle maślany finisz. Jedno z niewielu amerykańskich wydań w kolekcji rozlewni That Boutique-y Whisky Company zachwyca bursztynową barwą i graficzną etykietą.
Dziedzictwo bourbonów rodziny Pepper z Kentucky rozciąga się na destylarnie w całym regionie. Destylarnia James E. Pepper w Lexington została ponownie otwarta w 2018 roku po ponad 50 latach uśpienia. Odbudowana i odrestaurowana przestrzeń destylacyjna tworzy teraz linię whisky, która składa hołd oryginalnym markom Jamesa E. Peppera. 25-hektarowa posiadłość była domem dla zabytkowej destylarni Jamesa E. Peppera, która rozpoczęła produkcję burbona w 1879 roku. Na szczęście lokalni przedsiębiorcy połączyli siły, aby przywrócić ten obszar do dawnej świetności. Od tego czasu ten zrewitalizowany kawałek historii Lexington stał się tętniącym życiem miejscem w centrum miasta. Dziś w tym historycznym miejscu znajdują się dwie działające destylarnie, które służą jako kotwica dla rozwijającej się dzielnicy.
Amerykańska whisky żytnia sięga końca XVIII wieku i była pierwszą rozpowszechnioną whisky tamtych czasów. Dopiero gdy wprowadzono dopłaty do kukurydzy, bourbon zaczął zastępować żyto na rynku alkoholi. Whisky żytnia została po raz pierwszy wydestylowana w 1750 roku w Pensylwanii przez lokalnych rolników, którzy mieszali ją z kukurydzą. Dodatkowo żyto, wraz z whisky bourbon, zostało dotknięte prohibicją. W przypadku whisky James E. Pepper na charakter dramu wpływa również typ beczek, w których dojrzewa słód. Beczki po sherry Oloroso klarują owocowy smak, pełen aromatycznych przypraw.
3-letnia żytnia, dzięki dojrzewaniu w specjalnych beczek po sherry Oloroso, nabrała owocowych smaków i akcentów przyjemnych przypraw. Do tego maślany finisz.
Barwa: bursztyn;
Aromat: prażony owies, jęczmień i daktyle;
Smak: słodki, akcenty cynamonu, goździków i korzennych przypraw;
Finisz: maślany, długi i pełen przypraw;
Owocowa żytnia dobrze smakuje na wiele sposobów. Najlepszym stylem degustacji na pierwszy raz będzie raczenie się bursztynowym alkoholem bez dodatków. W taki sposób najprościej będzie podniebieniu zapoznać się z whisky. Kiedy już będziemy gotowi na więcej, dodajmy do trunku dwie krople wody, które jeszcze bardziej uwydatnią wyjątkowe akcenty żytniej i jej klasyczną pikanterię. Śmiało możecie wykorzystać dram do skomponowania koktajlu.
Seria That Boutique-y Whisky Company to nie tylko najlepsze smaki, ale również wyjątkowe etykiety. Każda z nich prezentuje graficzną historię. Na etykiecie 3-letniej żytniej widzimy sklepikarza-barmana przyjmującego zamówienie. Klient wskazuje palcem na środkową beczkę – czyżby po sherry Oloroso? Podobno to Amir Peay, który wskrzesił markę w 2008 roku. Etykieta pokrywa front zgrabnej, lekko pękatej butelki o szyjce średniej długości.
Żytnia whisky to ulubiony alkohol wielbicieli nieco bardziej wyrazistych i pikantnych dramów. Fakt, że słód dojrzewał w beczkach po sherry Oloroso sprawił, że whisky nabrała akcentów soczystych owoców i otulających przypraw. Niezwykła pozycja w asortymencie rozlewni That Boutique-y Whisky Company, która zachwyci nawet najbardziej wyrafinowane podniebienie.
Kraj | USA |
---|---|
Rodzaj whisky | Single Malt |
Marka | THAT BOUTIQUE-Y WHISKY COMPANY |
Wiek | NAS |
Zawartość alkoholu | 50 |
Pojemność | 0.5L |